Kolme vaaraa

MTB Pituus 40 km; nousua 825 m; paikkakunnat: Lieksa
Tämän reitin lähellä on rajoitettuja alueita, joissa pyöräily voi olla kiellettyä. Tarkemmat tiedot

Info

Lisätty
Course Updated At

Kuvaus

Kiertosuunta myötäpäivään (voi ajaa kummin päin vain, mutta Käränkä kannattaa ajaa etelästä pohjoiseen).

Reitti Loma-Kolin savusaunalta alkaen: alkuun pikku polkulämmittely rannan kautta leirintäalueen läpi. Polun jälkeen tulee pieni tiesiirtymä minkä jälkeen jatketaan kylälle latupohjalla olevaa single-trackkiä. Kylän ohi tietä pitkin aina Räsävaaran huipulle asti.

Räsävaaralta lasketellaan alas polkua pitkin. Pääsääntöisesti polku on selkeää, mutta noin puolessa välissä laskua on n. 100 metriä tiheää kasvustoa ja märkää pohjaa. Räsävaaran polun jälkeen on ihan lyhyt tiesiirtymä minkä jälkeen ajetaan polkua pitkin Kärängän juurelle ja yli.

Kärängän ylityksen jälkeen on pidempi tiesiirtymä (n. 5km) Kaiskunniemeen, jonka kärjessä kannattaa käydä katsomassa maisemia! Takaisin tullaan välillä hyvinkin teknistä tasaista polkua. Hiekkakuopan voi ajaa reitin mukaisesti läpi, jolloin ohuen männikön kohdalla on n. 50 metriä lähes polutonta maastoa, tai kiertää tien kautta. Hiekkakuopalta jatketaan kangasmetsäpolkua Rintasenvaaran vanhoille laskettelurinteille.

Rinteet voi ohittaa kolmella tavalla. Reitti nousee tehtyä laskua pitkin ylös. Tässä vaihtoehdossa 99 % kuskeista joutuu tunkkaamaan osan noususta. Toinen vaihtoehto on kiivetä rinteiden alhaalta katsottuna vasemmassa reunassa olevaa tietä. Kolmas vaihtoehto on ohittaa koko nousu, jolloin menettää myös ensiluokkaisen laskun.

Lopuksi alas vaaralta ja täyttä tykitystä reitin loppuun.

Kommentit

Ei vielä yhtään kommenttia

Toiminnot

Nämä toiminnon ovat käytössä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille: