Kiilopää - Kakslauttanen - Kiilopää

MTB Pituus 15,8 km; nousua 182 m; paikkakunnat: Inari, Sodankylä
Tämän reitin lähellä on rajoitettuja alueita, joissa pyöräily voi olla kiellettyä. Tarkemmat tiedot

Info

Lisätty
Course Updated At

Kuvaus

HUOM! Alkuperäinen reitti-info 90-luvun alusta! Aja Kiilopään päärakennuksen ovelta tietä pitkin noin 300 metriä. Mäen päällä käänny oikealle metsäautotielle, jota pitkin aja 200 metriä. Juuri ennen hiihtolatua käänny jyrkästi vasempaan pienelle polulle. Nyt olet poronpolulla sähkölinjan alla. Jatka matkaa kunnes tulet Kiilopään tielle mäen alaosassa. Käänny oikealle ja jatka n. 200 metriä mäen notkelmaan asti. Käänny vasempaan ja palaa takaisin sähkölinjalla kulkevalle polulle. Aja kolmen pienen risteyksen ohitse ja käänny neljännestä vasemmalle Muotkan Majalle. Siellä voit pysähtyä tauolle. Muotkan Majalta lähtiessäsi ylitä puro. 300 metriä ylempänä näet Tievatuvan, jossa myös on kahvila. Puron oikealla puolella kulkeva kaunis polku vie nopeasti 2 kilometrin päähän Kakslauttaseen. Takaisin Kiilopäälle pääset valaistua latua pitkin. Kun tulet poroportille, käänny oikealle. Jos jatkat suoraan, tulet pururadalle. Ylitä Kiilopään tie, jatka 400 metriä valaistulle ladulle. Kun saavut sähkölinjalle, käänny vasemmalle, menomatkasta tutulle reitille. Kun tulet Kiilopään tielle, pääset sitä pitkin helposti Kiilopäälle. Retken jälkeen voit nauttia Kiilopäällä kahvit, jäätelön tai vaikka saunoa.

Kommentit

Ei vielä yhtään kommenttia

Toiminnot

Nämä toiminnon ovat käytössä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille: